26. srpna 2014, 20:12
Jan Šlapáček„Živá kombinace barev, uctivé připomenutí vojenského praporu z první světové války a jeho indiánského náčelníka.“ Tak vysvětlili experti z uznávaného časopisu The Hockey News, proč ve svém hodnocení znaků klubů NHL zařadili na první místo logo, které nosí na hrudi hokejisté Chicaga. „Kdybychom vyhlašovali tři hvězdy jako při zápasech, logo Blackhawks by obdrželo všechny tři,“ dodávají.
Redaktoři vysvětlují, že se ve svém hodnocení snažili nebrat ohled na historické aspekty, které by zvýhodňovaly členy Original Six, ale hleděli čistě na estetickou stránku věci. Přesto Jestřábi porazili na celé čáře nejen novější kluby, ale i všechny své tradiční soupeře z počátků ligy. Detroit skončil na čtvrtém místě, Boston sedmý, Montreal třináctý. O příčku níže byli NY Rangers, překvapením pro čtenáře může až 21. pořadí Toronta.
„Zjednodušující design propadl v očním testu. Zaslouží si body za ikonografii – co je víc kanadského než javorový list – ale je přísný, až moc symetrický, vyvolávající chlad. List na kanadské vlajce vypadá mnohem podobněji skutečnému lupenu (než tento). Původní loga Toronta, se žilnatým listem, byla mnohem teplejší, přirozenější a o hodně příjemnější na pohled,“ sklízí nemilosrdnou kritiku designer Maple Leafs.
Co u novinářské poroty naopak nepropadlo?
Na druhém místě se nachází relativně nový znak Arizony vytvořený před jedenácti lety. „V sezóně 2003-04 představili Coyotes mnohem čistší a méně experimentální design. Zjednodušili barevné schéma, logo je méně upracované než hektický design, který měli předtím,“ zdůvodňují THN svůj výběr. „To zvíře vypadá dobře, není to žádná karikatura.“
Stupně vítězů doplňují St. Louis se svojí notou, symbolem organizace, města i celého regionu známého díky jazzové a bluesové hudbě. „Modrá barva samozřejmě padne ke jménu a je zdůrazněna žlutou barvou okolo. Je to čisté, výstižné a reprezentující město. Uhlazený vzhled, který je snadno identifikovatelný. Co víc si přát pro tým s názvem Blues?“
Na poslední místo žebříčku umístili redaktoři známého sportovního časopisu logo Caroliny. Neodpustili si přitom ironickou poznámku o toaletní míse. „Možná je prostě složité přijít se znakem založeným na počasí…“ zmírňují své vyjádření.
Žebříček klubových znaků podle The Hockey News:
1. Chicago Blackhawks
2. Arizona Coyotes
3. St. Louis Blues
4. Detroit Red Wings
5. Buffalo Sabres
6. Dallas Stars
7. Boston Bruins
8. Pittsburgh Penguins
9. Anaheim Ducks
10. Philadelphia Flyers
11. Minnesota Wild
12. Florida Panthers
13. Montreal Canadiens
14. NY Rangers
15. Nashville Predators
16. San Jose Sharks
17. Edmonton Oilers
18. New Jersey Devils
19. Calgary Flames
20. Columbus Blue Jackets
21. Toronto Maple Leafs
22. Ottawa Senators
23. Winnipeg Jets
24. Los Angeles Kings
25. NY Islanders
26. Tampa Bay Lightning
27. Vancouver Canucks
28. Washington Capitals
29. Colorado Avalanche
30. Carolina Hurricanes
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz
© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.