bahis siteleri

NHL.cz na Facebooku

Důsledek krize? Žraloci přestali vyprodávat své zápasy

15. února 2015, 16:00

David Motloch

Na slunné Kalifornii možná nemají Žraloci takové zázemí, jako v jiných částech Ameriky, ale na fanouškovskou základnu si nikdy příliš stěžovat nemohli. Kam se na návštěvnost zápasů Sharks hrabe třeba Florida? No jo, jenže v San Jose byli zvyklí na vyprodané zápasy. O svůj rekord 205 vyprodaných utkání v řadě nejen přišli, ale jejich tribuny i nadále řídnou. Kdo za to může?

Ano, čtete dobře. San Jose Sharks, tým z nehokejového prostředí, kde se daleko více proslavily letní sporty včetně surfování. Právě tento celek dokázal vyprodat dohromady 205 domácích utkání v řadě. Tato velkolepá série skončila 25. října loňského roku a zatím se zdá, že bude velice těžké se k ní pouze přiblížit.

Za vše mluví letošní sezóna. Sharks odehráli doma celkem 29 utkání, vyprodat se jim podařilo pouze 14 z nich. Ve středečním domácím utkání s Washingtonem si Žraloci navíc připsali nejnižší návštěvnost od roku 2006, kdy do jejich ochozů zavítalo celkem 16 956 diváků. Tento úpadek už neunikl ani zámořským novinářům, kteří se na tento jev zeptali v rozhovoru útočníka Joea Pavelskiho.

„Já myslím, že jsme si všichni této skutečnosti byli vědomi už na začátku letošní sezóny. Samozřejmě spousta fanoušků na nás stále chodí a my je máme rádi. Byl bych mezi prvními, kteří by prohlásili, že milují hrát hokej v naší hale před domácím publikem,“ nezatracuje Žraločí komunitu útočník Sharks.

A co vlastně přinutilo část kalifornského publika, aby se ke svému týmu otočila zády? Vše začalo již loňskou nepovedenou sezónou, která pro San Jose skončila velice rychle již v prvním kole play-off. Stopku McLellanovým svěřencům vystavili pozdější vítězové Stanley Cupu – Los Angeles Kings, když předvedli famózní obrat v sérii z 0-3 na 4-3.

Po tomto kolapsu se nahlas hovořilo o nutné přestavbě mužstva. Místo toho se však vedení San Jose odhodlalo jen k drobným změnám a jádro týmu zcela ponechali. Dát již poněkolikáté důvěru mužstvu, které už nespočetněkrát vyhořelo v play-off, přestože předvedlo famózní jízdu základní částí, to se zkrátka řadě fanoušků přestalo líbit.

„Za to, jak se některé věci v létě udály, ani nemůžu některé fanoušky odsuzovat za jejich chování. Chystala se velká změna, ale místo toho se nic vážného nekonalo. Tím ale nechci říct, že by byla nutná. Za výsledky mužstva zodpovídáme především my hráči. Musíme hrát lépe a tvrději. Musíme ze sebe vymačkat to nejlepší možné. Stejně jako fanoušci pomáhají nám, tak i my musíme k atmosféře přispět svou hrou na ledě,“ vyřkl svá slova Pavelski.

San Jose letos rozhodně nepřožívá nikterak suverénní ročník, lámat chleba se však bude až v play-off. Prvotním cílem Žraloků je však účast v něm. Přestože v loňských sezónách se touto dobou o svou pozici strachovat nemuseli, nyní mají ze šesté pozice náskok pouhých tří bodů na devátou Minnesotu. Uchazečů o play-off je, jako již tradičně na Západě, daleko více a schyluje se k tuhému boji.

Žraloci rozhodně mají o co hrát, svou sérii vyprodaných zápasů už sice ztratili, stále však mohou postoupit do play-off po jedenácté v řadě. Tímto počinem by si jistě část svých fanoušků získali zpět. I trenér Todd McLellan zastává jasný názor, že o návštěvnosti v San Jose bude rozhodovat týmový výkon mužstva.

Na závěr je však nutné dodat, že ačkoliv Sharks přestali pravidelně vyprodávat své zápasy, o tom, že by do SAP Center chodilo málo diváků, se rozhodně mluvit nedá.   

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.