30. listopadu 2015, 16:00
David MotlochKdyž si hráči Arizony v pátek 27. listopadu připsali před domácím publikem druhou výhru v řadě, získali nejen dva cenné body v našlapaném středu Západní konference, ale také si připomněli kus své historie. Současné logo je sice podle expertů jedno z nejpovedenějších v NHL, ale ani stará verze nezůstala rozhodně na ocet. Klub se tak k ní s radostí vrátil i v letošní sezóně, jak na přání hráčů, tak i fanoušků.
Vlastně je velká škoda, že Arizona (nebo dřívější Phoenix) k tomtuo kroku nesáhla častěji. Když totiž hráči Yotes oblékli tuto variantu dresů v domácí Gila River aréně v zápase s Calgary, stalo se tak teprve podruhé od ročníku 2003/04, kdy Kojoti změnili svou identitu za pomocí nového loga i dresů.
První připomínku povedené sady dresů si Arizona připravila v loňské sezóně, kdy hráči 5. března porazili Vancouver Canucks 3:2. Od novodobé historie klubu mají tak tyto dresy zatím stoprocentní úspěšnost, jelikož i v nedávném zápase hraném v Calgary svěřenci trenéra Tippeta zvítězili – tentokrát 2:1 v prodloužení.
„Tenkrát jsem si to moc užil a jsem rád, že se k tomu vracíme i teď. Vytváří to novou vlnu vzrušení v zápase, ve kterém jsme minule navíc podali dobrý výkon. Pro mě osobně je to ještě výjimečnější tím, protože jsem jako dítě ve Winnipegu vyrůstal na tomto logu a vždy se mi moc líbilo,“ připomněl obránce Yotes Michael Stone, že tehdejší klub se zde přestěhoval z Winnipegu.
Na starou sadu dresů jako jediný člen Arizony pamatuje její kapitán – Shane Doan. Pamětník velkého kusu kojotské historie se ani v těchto dnech dresů nemůže nabažit. „Byla zábava vidět kluky prohánět se na ledě v těchto dresech. Člověku to vrátí zpět řadu vzpomínek z té doby. Pamatuju si, jak jsem na rozbruslení viděl kolem mě projíždět s osmičkou na zádech Tobi Riedera. V ten moment jsem viděl Dannyho Briera, když tu hrál,“ zavzpomínal Doan.
„Myslím si, že pro ty mladé hráče je to především zábava, jelikož s historií klubu nejsou až tak propojení. Je to zkrátka dres na kterém jsem vyrůstal a je jeden z těch nejpamátnějších, protože se od ostatních hodně lišil“.
Karikaturu Kojota navrhla firma Campbell Fisher Ditko, kterou si klub najal. Cílem bylo mimojiné vytvořit koncept, který by byl v NHL do jisté míry nenapodobitelný. S klidným svědomím se dá říct, že přesně to se také povedlo.
„Jednalo se o zajímavý design a určitě nešlo o žádnou tradiční prezentaci. Z loga čiší atmosféra jihozápadu Ameriky a celkový výsledek je fascinující. Je na něm vidět spousta různých elementů, jejichž základem je kojot na bruslích držící hokejku.
Komplexnost loga je vlastně ten hlavní důvod, proč při každém pohledu spatříte něco jiného a nového. Myslím si, že to je ten hlavní důvod, proč se s ním fanoušci Coyotes tak ztotožňují,“ řekl David Haney, který svého času působil jako kreativní ředitel NHL.
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz
© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.