bahis siteleri

NHL.cz na Facebooku

Měsíc knírů je tady. Hráči budou znovu šířit osvětu o prevenci proti rakovině

2. listopadu 2015, 12:00

David Baláš

Pokud se fanoušci v minulých letech v listopadu podívali na Alexe Ovečkina, Clauda Girouxa či Jaromíra Jágra, mohli si na nich povšimnout něčeho zvláštního – knírku pod nosem. Jak už je tradicí, i letos budou hráči v rámci kampaně Movember po celý měsíc upozorňovat na důležitost prevence proti rakovině prostaty.

Celkem pětadvacet klubů a 369 hráčů se loni zapojilo do osvěty s tímto nebezpečným onemocněním. Nejvýraznějšími podporovateli Movemberu (název je odvozen od anglických výrazů pro listopad (November) a knír (moustache) – pozn. red.) se staly týmy Toronta, Montrealu a Caroliny. Oproti roku 2013 se pak v minulé sezóně zvýšil počet zúčastněných hráčů hned o 16 %.

Z hospody do celého světa

Celý nápad začal dočista nevinně před dvanácti lety, kdy si důstojník australské armády Adam Garone vyrazil společně se svým bratrem a dvěma dalšími přáteli na pár piv. Jenom stěží si v tu chvíli dokázal představit, že debata o tom, jak ze společnosti úplně vymizelo pěstování knírků, zasadí semínko pro akci, která bude mít celosvětový úspěch.

Do letošního roku si jen ve Spojených státech nechalo na tváři vyrašit více či méně pohledný vous již 166 tisíc mužů a kampaň vybrala přes 20 milionů dolarů na mužské zdraví. V celé Severní Americe se pak zapojilo téměř 282 tisíc lidí, kteří vybrali 36 milionů dolarů.

Garone se vrátil k počátkům nápadu. „Movember se zrodil mezi námi čtyřmi. Potom jsme jím inspirovali plnou místnost lidí. Další rok už to bylo 450 lidí a zničehonic 10 tisíc mužů v Austrálii a na Novém Zélandu,“ řekl nevěřícně.

„Skvělé na této akci je, že chlapi se vlastně stávají na třicet dnů chodícími billboardy, které upozorňují na mužské zdraví. V dnešní době je navíc díky médiím možnost oslovit zájemce mnohonásobně větší,“ pochvaluje si sílu sociální světa.

Bývalý skvělý bitkař George Parros, který odehrál v NHL devět sezón a vybojoval Stanley Cup s Anaheimem, byl jedním z prvních hráčů, kteří v kampani participovali. „Fantastická věc ohledně Movemberu je to, že se mohou zapojit úplně všichni. Fanoušci si mohou nechat narůst knír, trenéři taktéž, dokonce i rozhodčí,“ vyjmenoval velkou výhodu.

Dnes už lze nalézt celou plejádu hráčů, kteří se akce účastní. Mezi nimi vyčnívají i hvězdy, jakými jsou Sidney Crosby nebo Jaromír Jágr. „Vypadá to hrozně, ale je to pro dobrou věc,“ smál se v roce 2011 český veterán. Když navíc kampaň podpoří takové osobnosti, zvyšuje se šance, že o ní uslyší skutečně široká veřejnost a nejen fanoušci ledního hokeje.

Kromě knírků také pohyb

Přesto že Movember je už zavedený pojem, dočká se letos novinky. Ve slově je skryto slůvko „move“, které v češtině znamená pohyb, a právě na ten se chtějí autoři kampaně zaměřit. Naléhají na muže i ženy, aby opustili pohodlný způsob života, jenž přináší moderní technologie, a po dobu třiceti dnů se vrátili k aktivnímu trávení času. Například aby si vystoupili při cestě metrem o dvě zastávky dříve a poslední kilometr do práce ušli pěšky, nebo místo výtahu zvolili schody.

„Je pro nás neuvěřitelně nezdravé žít sedavě,“ pronesl Garone. „Sezení je jako kouření, je to stejně nebezpečné. Doufáme, že náš projekt MOVE pomůže lidem začít s malými změnami životního stylu,“ řekl a dodal, že věří, že duch kampaně přetrvá déle než měsíc. „Lidé by ve snaze mohli pokračovat druhý měsíc, třetí měsíc a nakonec možná i po celý život.“

Fanoušci severoamerického hokeje tedy mohou od včerejšího dne pozorovat své oblíbence s nezvyklým vzezřením a diskutovat o tom, který z hráčů má nejlepší sestřih. Zároveň mohou po jejich vzoru pomáhat šířit osvětu o boji proti rakovině.

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.