21. března 2021, 16:47
Matěj HodovalSporné situace jsou občas těmi, které celé utkání ve finále rozhodnou. Přesně to se stalo v posledním střetnutí mezi San Jose a St. Louis, kdy byl za vyrovnaného stavu vyloučen veterán Patrick Marleau. Navíc za dost neobvyklý přestupek proti pravidlům.
K celé situaci došlo ve třetí dvacetiminutovce za vyrovnaného stavu 2:2. Čtyři minuty a deset vteřin po startu třetiny se vhazovalo v útočném pásmu Žraloků. Tomáše Hertla na buly nahradil Patrick Marleau.
Zkušený forvard sice uspěl, jenže hned na to se ozvala píšťalka a rozhodčí vykázal jednačtyřicetiletého Kanaďana na trestnou lavici. Marleau inkasoval dvě minuty za porušení postupu vhazování, což není zrovna obvyklý přestupek proti pravidlům.
Nakonec se ukázalo, že toto rozhodnutí mužů v pruhovaném bylo klíčovou situací celého zápasu. Blues totiž z nabídnuté početní výhody stačilo pouhých dvanáct vteřin, než ji zužitkoval Ryan O'Reilly.
The turning point in tonight's game... What are your thoughts on the penalty given to Marleau? pic.twitter.com/uGvZlptjfv
— Sharks on NBCS (@NBCSSharks) March 21, 2021
Žraloci podlehli St. Louis 2:5 a na pozápasové tiskové konferenci se řešilo především kontroverzní vyloučení.
„Nebylo pro to žádné vysvětlení. Prostě špatné rozhodnutí. Nevím, možná se na buly otočil moc brzy? Nevím, díval jsem se na to třikrát a je to v pohodě,“ nechápal hlavní trenér Sharks Bob Boughner.
„Mimochodem, mluvíme tady o Pattym Marleauovi. Tenhle chlapík jde překonat rekord Gordieho Howea v počtu odehraných zápasů a vy ho vyhodíte na trestnou lavici, což poznamenalo celý zápas. Prostě používejte hlavu,“ rozčiloval se lodivod kalifornského celku.
V National Hockey League se na toto pravidlo zaměřují od roku 2017, ale opravdu nebývá zvykem, aby čároví rozhodčí v takové situaci vylučovali, dokud to není do očí bijící porušení postupu.
„Je to trapné a hloupé (Dubnyk použil spojení „It’s Mickey Mouse.“). Je mi jedno, jestli řeknete, ať se řídíme pravidly. Je to naprosto směšné vylučovat ve třetí třetině za stavu 2:2. Nevím, co více k tomu říct,“ soptil gólman Devan Dubnyk.
Svému vyloučení nerozuměl ani samotný Marleau. „Byl jsem v šoku. Myslel jsem si, že to bylo dobré a čistě vyhrané vhazování. I když jsem to viděl ze záznamu, tak si to myslím. Hokejka soupeře dokonce byla na mé straně bodu pro vhazování před tím, než byl puk vhozen.“
ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz
© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.