bahis siteleri

NHL.cz na Facebooku

Tradice nad zlato. Fanouškům Islanders chybí Nassau

8. listopadu 2015, 10:00

Robert Novotný

Není sezóna jako sezóna, to letos ve velkém zaznamenali nejen fanoušci týmu New York Islanders. Tým se totiž před sezónou přestěhoval do nové multifunkční a luxusní arény Barclays Center, která stojí v Brooklynu. Jenže není všechno zlato, co se třpytí. Fanoušci nechtějí luxus ani komfort, chtějí tradici, ta však zůstala na Long Islandu.

Pokud se chcete z New Yorku dostat k bývalé aréně Islanders jinak než autem, musíte nejdříve vlakem a poté linkovým autobusem na Long Island, což vám zabere bezesporu minimálně hodinu. Poté přijede k obrovskému betonovému parkovišti, uprostřed kterého stojí taková větší „bouda“, která se jmenuje Nassau Coliseum.

Připadáte si jako na konci světa, několik stovek metrů kolem vás nic, jenom parkoviště a Nassau. Dostat se sem je pěkná pakárna, věrní fanoušci Islanders však pouze zřídkakdy vynechávali zápasy svého týmu.

Nassau je stará aréna, která rozhodně nedisponuje ani zčásti stejným luxusem jako moderní arény týmů NHL, kterými jsou například Bell Center v Montrealu nebo Madison Square Garden v New Yorku. Jenže má něco, co mnoho jiných arén nemá, a to jedno velké kouzlo.

U člověka bychom to pojmenovali kouzlo osobnosti. Poté co vejdete do Nassau, cítíte tradici, cítíte historii týmu, cítíte tu vítěznou dynastii, která právě v této aréně tvořila dějiny a jejíž hokejisté zvedli v osmdesátých letech nad hlavu Stanley Cup čtyřikrát za sebou. Po celé aréně potkáváte vzpomínky na legendy tohoto týmu, na hráče jako jsou Mike Bossy, Bob Nystrom, Butch Goring, Denis Potvin, Bryan Trottier a další.

To je to kouzlo, které v sobě Nassau skrývá a které fanouškům Islanders tolik chybí. To je to, co v Barclays Center nikdy cítit nebudete. Do nové arény můžete přenést dresy s vyřazenými čísly hráčů nebo bannery připomínající historické úspěchy týmu, tradici a historii však nikdy nepřemístíte.

„Nikdo nechtěl, aby se tým stěhoval. Fanoušci jsou naštvaní, a abych pravdu řekl, chápu je.“ Toto vyšlo z úst Douga Weighta, bývalého hráče a nynějšího asistenta generálního manažera a asistenta trenéra týmu New York Islanders.

Matthew Grieco je třiadvacetiletý fanoušek tohoto týmu, jeho rodina si kupovala celosezónní permanentky na zápasy New Yorku Islanders již od roku 1994, a arénu Nassau Coliseum tak navštěvovala 21 let. „Stěhování týmu mě ohromně zasáhlo. S tátou permanentky na Islanders do Barclays Center nevlastníme, kupujeme si lístky jenom proto, že naše srdce patří Ostrovanům, do nové arény však chodím nerad.“

A podobných případů byste našli mezi fanoušky Islanders několik. Jaká je cena útěchy pro fanoušky z Long Islandu? Luxus a pohodlí v podobě lépe dostupné multifunkční arény v Brooklynu? To je, jako byste se snažili léčit zlomenou nohu náplastí.

„Korporátní Amerika znovu vyhrála. Stalo se to, co my – věrní fanoušci, tolik nenávidíme. Přijdeme do arény a místo našich přátel a fanoušků v dresech Islanders vidíme lidi v oblecích“ pokračoval Matthew Grieco.

To, že fanoušci svou arénu opravdu milovali, dokazuje i jejich chování po posledním zápase odehraném v Nassau. Ve „Wonderful Dump“, jak bylo populární aréně přezdíváno, totiž mizely sedačky. Lidé si tak brali něco, co už se jim nikdy nevrátí, jejich místa, na nichž sledovali úspěchy svého týmu po dlouhá léta.

 „Pohodlí a luxus, to všechno je mi ukradené. Mnoho let jsem navštěvoval zápasy New Yorku Islanders v Nassau, několik let jsem chodil pořád na ta samá místa sledovat svůj milovaný tým, potkat se se svými dlouholetými přáteli a společně se radovat z úspěchů našeho týmu. To všechno je pryč. Nikdo z mých přátel si zatím do nové arény lístky nekoupil,“ řekl Robert Goldman, který si kupoval permanentky do Nassau od roku 2000.

Ostrované nyní sdílí arénu s basketbalovým týmem New York Nets. Myslíte, že by šel použít i výraz „Islanders mají stejný domov jako Brooklyn Nets“? Když fanoušek New Yorku Islanders slyší výraz domov ve spojení s Barclays Center, sahá do batohu pro prášky na uklidnění. Jejich domov je totiž vzdálený více než 45 kilometrů…

Užij si zábavu a radost ze hry u Fortuny

Share on Google+

RSS | Kontakt | Všeobecné obchodní podmínky a pravidla | Cookies | Nastavení soukromí | Reklama - Provozovatel BPA sport marketing a.s. ve spolupráci s eSports, s.r.o.

ISSN 1214-5718 | dotazy na redakci: redakce@nhl.cz, obchod/reklama: obchod@hokej.cz, technický provoz: webmaster@hokej.cz

© Copyright - Všechna loga a známky NHL, loga a známky týmů NHL, jakožto další vlastnické materiály včetně log konferencí a obrázků Stanley Cupu jsou vlastnictvím NHL, NHL Enterprises, L.P. a příslušných týmů. © NHL Enterprises, L.P. Všechna práva vyhrazena.